Z wizytą u zmarłych + ROZDANIE

01:36 63 Comments A + a -



Coimbra nie jest najbardziej znanym miastem w Portugalii, nie jest nawet w pierwszej piątce. Turystów jest tu sporo, co dziwi tym bardziej, bo w Polsce nikt o niej nie słyszał. Za czym więc turyści ściągają do Coimbry? Miasto ma fajne, staroświeckie uliczki, najlepsze na świecie wypieki, stary uniwersytet i... najpiękniejszy cmentarz, jaki kiedykolwiek widziałam. Tak, nie żartuję. Ludzie przyjeżdżają tutaj zwiedzać cmentarz i wcale im się nie dziwię.


Cmentarz założono w 1860 roku (na wzgórzu, a jakżeby inaczej! Cała Coimbra to wieczne chodzenie w górę i w dół) i wkrótce po tym okazało się, że zwykły pochówek nie wystarczy, że bogate rodziny potrzebują wyróżniać się nawet po śmierci. Rzemieślnicy zaczęli prześcigać się w zdobieniach tych niedużych domków, a stało się to tak ważne, że stworzyli własny, coimbrijski styl mauzoleów.


Niewiele więcej udało mi się o nim dowiedzieć. Bariera językowa stoi na przeszkodzie, a po angielsku nie znalazłam praktycznie żadnych wzmianek na ten temat. Żadnych strasznych historii i duchów krążących po okolicy. Być może zmarli, zadowoleni z wystawnych grobowców, nie mają powodu straszyć mieszkańców miasta.


Cmentarze nie są zbyt popularnym celem wycieczek turystów. Być może większość z Was na wakacjach szuka relaksu i chwili odprężenia, nie gęsiej skórki i niepokoju, który wzbudza zestawienie doskonale widocznych trumien i często wakacyjnych zdjęć ustawionych na półeczkach obok. Jeśli jednak macie wolne popołudnie, warto zajrzeć na lokalny cmentarz - te w Portugalii są szczególnie czarujące.


UWAGA KONKURS!
Wśród osób, które obserwują mojego bloga (warunek obowiązkowy!) i zostawią swój adres e-mail w komentarzu pod tym postem wylosuję dwie, którym wyślę pocztówki z Coimbry. Być może któraś z Was ma ochotę powiesić sobie na ścianie coś kolorowego, by przegonić złą pogodę :) Można się zgłaszać do poniedziałku do północy. Wyniki podam w następny wtorek w nowym poście.

63 komentarze

Write komentarze
20 marca 2017 07:26 delete

O rany rzeczywiście piękny kochana! :) monikab11@op.pl <3

Reply
avatar
20 marca 2017 10:17 delete

Jakie klimatyczne :)
subiektywnie.o.ksiazkach@gmail.com
Obserwują jako Wioleta Sadowska

Reply
avatar
Luna
AUTHOR
20 marca 2017 12:50 delete

Zdecydowanie inny niż w Polsce.

Reply
avatar
20 marca 2017 15:16 delete

O kurczę, robi wrażenie :)

Reply
avatar
Gabriela
AUTHOR
20 marca 2017 16:12 delete

O matko! Uwielbiam takie cmentarne klimaty (choć trochę głupio to brzmi), ale to... to jest apogeum! Fenomenalne miejsce - fajnie, że o nim napisałaś, bo nigdy wcześniej o nim nie słyszałam. Koniecznie muszę się tam kiedyś wybrać!

Reply
avatar
Gabriela
AUTHOR
20 marca 2017 16:14 delete

I zapomniałam o adresie e-mail!
deda.gabriela@gmail.com
Jestem kolekcjonerką pocztówek, więc taka perełka byłaby dla mnie niesamowicie świetną niespodzianką! :)
Obserwuję na Bloggerze. :)

Reply
avatar
20 marca 2017 16:26 delete

obserwuję jako Jasmine Vise
bernadetaaa@interia.pl

Reply
avatar
20 marca 2017 20:34 delete

Ojej uwielbiam takie mistyczne miejsca :D

Pozdrawiam :D
Jagoda z mrsblueberry3.blogspot.com :D
mrsblueberry3@gmail.com

Reply
avatar
21 marca 2017 10:04 delete

O matko, jak tam pięknie...

Reply
avatar
Rina
AUTHOR
21 marca 2017 13:05 delete

Niezwykle piękny. Od lat marzę o podróży do Portugalii, może kiedyś będę mieć okazję :)
Kocham pocztówki, więc z przyjemnością dołączam się do zabawy! rinavelle.blog@gmail.com

Reply
avatar
Anna S.
AUTHOR
21 marca 2017 13:39 delete

Piękne zdjęcia - tam nawet cmentarze mają swój niepowtarzalny klimat. :-)
Pozdrawiam

wszystkosmaczne@gmail.com

Reply
avatar
21 marca 2017 14:57 delete

O, mogę adres podać, może akurat dostanę pocztówkę :)
agatakadziolka@wp.pl

Reply
avatar
21 marca 2017 15:12 delete

jejku, ten cmentarz jest rzeczywiście niesamowity, należę do większości, która nie słyszała o tym miasteczku

Reply
avatar
21 marca 2017 15:19 delete

Chociaż nie lubię chodzić po cmentarzach tak ten ma jakiś taki swój urok.

Reply
avatar
21 marca 2017 17:12 delete

Faktycznie cmentarz na zdjęciach robi wrażenie :)
Ciekawy blog, postaram się zaglądać :)

Mam nadzieje, że się nie mylisz co do tej Sycylii :)Ja chciałabym tez się wybrać do Portugalii !

Reply
avatar
oironio
AUTHOR
21 marca 2017 17:58 delete

OMG, jestem w szoku. :D Ja lubię łazić po cmentarzach, więc taka wycieczka by mi się spodobała! :D
Zostawiam maila! oooironiooo@gmail.com

Reply
avatar
Nati
AUTHOR
21 marca 2017 21:44 delete

Niesamowite miejsce, choć z uwagi na moje pociechy (sztuk trzy) nie wybrałabym się raczej, bo ich nieopanowana energia obudziłaby zmarłych. A pocztówkę chętnie i zawsze... nati.ptak@gmail.com

Reply
avatar
21 marca 2017 21:47 delete

Kiedyś jako nastolatka fascynowałam się fotografią, i uwaga fotografią cmentarną. Potrafiłam obudzić się latem o 4 rano i jechać na jakiś stary Żydowski cmentarz i czekać do wschodu słońca aż rosa zaczęła odparowywać i unosić się mgła nad mogiłami. Szaleństwo ale piękne szaleństwo przypominające o zmarłych i o tym że życie jest jedno, i trzeba je przeżyć w 100%.

A co do pocztówek to je zbieram, mam około 1000 pocztówek z Różnych Państw i Miast, potówki są z najmniejszych miasteczek w Polsce, do pocztówek z Wielkich miast, zaczynając od pięknej Rosji, kończąc na Meksyku, Pakistanie itp... :)

Reply
avatar
21 marca 2017 22:23 delete

Zazdroszczę Ci że mozesz odwiedzać takie miejsca ♥ Cudo ♥

Reply
avatar
Marta
AUTHOR
21 marca 2017 22:53 delete

Niby cmentarze są smutne i niechętnie się na nie patrzy, ale... na tych zdjęciach to wygląda tak cudnie!

Reply
avatar
22 marca 2017 12:26 delete

Wspaniałe miejsce, ale chyba mało znane bo nie słyszałam o nim. Marzy mi się tam sesja zdjęciowa :D (pomimo tego że to cmentarz). Bardzo chciałabym kartkę dostać od Ciebie <3 mój mail: rzepkasarah@gmail.com , mam specjalną tablicę z magnesami i przyczepiam na niej różne pocztówki. Co do maila też mi możesz podać swojego bo i tak miałam zamiar do Ciebie napisać i o coś zapytać :> Pozdrawiam!

Reply
avatar
coosure
AUTHOR
22 marca 2017 13:41 delete

Piękne miejsce jak i chętnie bym się tam wybrała! To prawda, nigdy o nim wcześniej nie słyszałam, a szkoda! Mój e-mail: coosure@gmail.com ☺

Reply
avatar
clement
AUTHOR
22 marca 2017 18:06 delete

Faktycznie ładnie wygląda ten cmentarz. :D

Reply
avatar
22 marca 2017 19:24 delete

Ciekawe miejsce!
joanwi@interia.pl

Reply
avatar
Kasia
AUTHOR
22 marca 2017 20:39 delete

Mnie na ogół cmentarze przerażają (chyba naoglądałam się za dużo filmów), ale ten co pokazałaś ma coś w sobie :)

Świetna sprawa z pocztówką, może się uda :)
kazkoo93@gmail.com

Reply
avatar
23 marca 2017 15:42 delete

Grobowice faktycznie mają piękne i sama poszłabym na taki cmentarz :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
23 marca 2017 16:27 delete

Jasne, emil.starski@gmail.com :)

Reply
avatar
Emilia
AUTHOR
23 marca 2017 19:32 delete

Bardzo ciekawy cmentarz, ma świetną architekturę - zupełnie inna moda niż te nasze marmury.

Reply
avatar
24 marca 2017 11:53 delete

Muszę przyznać, że miejsce robi na mnie ogromne wrażenie. Chciałabym je zobaczyć osobiście, mam nadzieję, że kiedyś mi się to uda :). Ciepo pozdrawiam i zostawiam adres: karlin6191@gmail.com :).

Reply
avatar
24 marca 2017 21:06 delete

Czasem lubię zwiedzać cmentarze, zwłaszcza, gdy robią takie wrażenie. Faktycznie nie słyszałam o Coimbrze i muszę przyznać, że te mauzolea są niezwykłe. Pora wybrać się do Portugalii. :)
Dziękuję za miłe słowa u mnie, pozdrawiam! :)

Reply
avatar
Joanna
AUTHOR
25 marca 2017 09:45 delete

Na zdjeciach widać, że spacer po tym cmentarzu musi być całkiem ciekawy. Niektóre mauzolea wyglądają, jak kaplice lub małe kościoły. Będąc w Portugalii, na pewno chętnie odwiedziłabym to miejsce :)

joannapostcards@gmail.com

Reply
avatar
dishdogz
AUTHOR
25 marca 2017 14:27 delete

A ja udając się w jakieś miejsce, zawsze chcę jak najwięcej zobaczyć. Nie lubię odpoczywać biernie, bo to mnie tak naprawdę męczy. Więc podczas pobytu w Portugalii, na pewno chętnie odwiedziłabym ten cmentarz :)

Reply
avatar
25 marca 2017 15:04 delete

We mnie cmentarze nie wzbudzają niepokoju, ale właśnie przynoszą spokój. Czuję się na nich bezpiecznie, kojarzą mi się z dzieciństwem, kolorowymi zniczami na Wszystkich Świętych, z moim dziadkiem... W wielu miastach to jedne z nielicznych pięknych, starych, spokojnych miejsc. Ten, o którym piszesz jest niesamowity, o ileż inny od naszych polskich płaskich nagrobków...

Reply
avatar
26 marca 2017 10:15 delete

Robi wrażenie na zdjęciach, a co dopiero na żywo :)

magdaleszcz86@gmail.com

Reply
avatar
26 marca 2017 13:00 delete

Faktycznie, piękny cmentarz. Sporo różni się od naszych Polskich cmentarzy. Pozdrawiam:)

Reply
avatar
26 marca 2017 14:09 delete

Bardzo tajemniczo :D zostawiam mój email slodkieslodkieczary@gmail.com

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
26 marca 2017 14:25 delete

Konkurs jest, tak jak pisze w poście, tylko dla obserwatorów, zachęcam do kliknięcia ;)

Reply
avatar
Sheira
AUTHOR
26 marca 2017 15:35 delete

Ja za cmentarzami nie przepadam, ale taki chętnie zobaczyłabym na żywo ;) Może kiedyś będę miała okazję :D

Reply
avatar
26 marca 2017 15:49 delete

Lubię odwiedzać cmentarz nocą jest wtedy taki klimat. A o tym cmentarzu mówiąc szczerze nie słyszałam,ale wygląda mistycznie.

http://weruczyta.blogspot.com/

Reply
avatar
26 marca 2017 19:22 delete

Pięknie tam, a cmentarz rzeczywiście robi wrażenie.

Reply
avatar
26 marca 2017 20:44 delete

Baedzo interesujące miejsce☺

Reply
avatar
Marta W.
AUTHOR
27 marca 2017 11:45 delete

Piękne - a niby tylko cmentarz, ale robi klimat <3
Na pocztówkę zawsze chętna: nutella.mw@gmail.com

Reply
avatar
Natalia
AUTHOR
27 marca 2017 13:57 delete

Wow, niby cmentarz, ale jaki śliczny!

Reply
avatar
27 marca 2017 15:43 delete

Jedyne cmentarze, gdzie udaje się większość turystów to chyba te w Meksyku. Wydaje mi się, że to ciekawy punkt programu każdej wycieczki, który dosyć dużo mówi o kulturze danego kraju.

Reply
avatar
27 marca 2017 19:39 delete

Bardzo ciekawie to wygląda.

Reply
avatar
Donna
AUTHOR
27 marca 2017 20:08 delete

Nie słyszałam o tym miasteczku, fajnie że dowiedziałam się coś o nim z Twojej relacji :) zdjęcia robią wrażenia!

Reply
avatar
27 marca 2017 23:15 delete

Bardzo ciekawy cmentarz. Szkoda, że tak mało zdjęć😊

Reply
avatar
Ada J
AUTHOR
28 marca 2017 12:04 delete

Niestety to nie miejsce dla mnie ;)

Reply
avatar
28 marca 2017 13:22 delete

O widzisz, zapomniałam jeszcze się zgłosić :D

bliskolasu@o2.pl

Reply
avatar
28 marca 2017 15:42 delete

Nie spodziewałam się, że to napiszę, ale z przyjemnością wybrałabym się na ten cmentarz. Wygląda niezwykle spokojnie i pięknie!

Reply
avatar
29 marca 2017 13:43 delete

Śliczne zdjecia <3
http://xthy.blogspot.com/

Reply
avatar
Nikola
AUTHOR
29 marca 2017 15:35 delete

Nie mogę się napatrzeć! :)

nicoolsblog.blogspot.com

Reply
avatar
29 marca 2017 15:42 delete

Klimat ma niezwykły :) W takich miejscach wyobraźnia pracuje ;)

Reply
avatar
Edi
AUTHOR
24 kwietnia 2017 15:21 delete

Rzeczywiście, nie słyszałam wcześniej o tej miejscowości, ale widać, że to klimatyczne miesjce :)
Mój mail: edtta87@gmail.com
Pozdrawiam

Reply
avatar