Pierwszy rzut oka na Portugalię

19:25 57 Comments A + a -



Hej!

Po króciutkiej, zaledwie dwumiesięcznej przerwie wracam do pisania. Myślałam nawet o usunięciu bloga, ale stwierdziłam, że spróbuję jeszcze powalczyć z moją prokrastynacją i zostawić ślad po sobie w internecie. No bo kto nie chciałby czytać o podróżach jakiegoś randoma z internetu, nie?

Powód mojego milczenia był prozaiczny. W Niemczech miałam w styczniu do zaliczenia jedenaście przedmiotów, a wykładowcy tam nie przejmują się, czy mają do czynienia ze zwykłym studentem, czy tym z wymiany ;) Ponieważ musiałam wszystko pozaliczać do końca stycznia, podczas gdy normalnie sesja tam zaczyna się koło 10. lutego i trwa miesiąc, zrobiło się nagle pracowicie.



A co z lutym? W lutym przeprowadziłam się do Portugalii, by zacząć kolejną wymianę. Piątego wylądowałam w Lizbonie, wieczorem dotarłam do Coimbry, a szóstego już zaczynałam zajęcia. Zaaklimatyzowanie się tutaj zajęło mi trochę czasu, chwilami było ciężko. Teraz jednak wracam na, mam nadzieję, dobre. W ciągu kilku następnych miesięcy postaram się rozruszać trochę ten blog i załatwić jakiś przyzwoity szablon, który się nie rozjeżdża.


Coimbra to nieduże miasto w centralnej Portugalii. Ma najstarszy uniwersytet w kraju i jest wypchane studentami po brzegi. Rozciąga się na kilku wzgórzach, a transport publiczny jest tak koszmarny, że nikt na niego nie liczy. Wszędzie chodzi się pieszo, do góry, w dół, do góry, w dół, darmowa siłownia. Z moich pierwszych wrażeń - pogoda tutaj to istny rollercoaster. Temperatura waha się od dziesięciu do dwudziestu paru stopni, a słońce przeplata się z deszczem. Niczego nie można być pewnym. Mimo wszystko przyjemnie jest grzać się w cieple ze świadomością, że na Mazurach jest teraz cztery stopnie na plusie ;)



W ramach planów około blogowych - najbliższych kilka postów będzie jeszcze o Niemczech, przeplatanych z Portugalią. Zacznę od podsumowania poprzedniego semestru. Do zobaczenia!

57 komentarze

Write komentarze
Rein Je
AUTHOR
3 marca 2017 23:16 delete

bardzo fajne zdjęcia ,czekam na następne posty! obserwuje twojego bloga i pozdrawiam ❤
http://riwlawn.blogspot.com

Reply
avatar
Marta W.
AUTHOR
4 marca 2017 11:46 delete

Piękne widoki! Czekam na więcej!

Reply
avatar
4 marca 2017 15:34 delete

Śliczne zdjecia ;*
http://xthy.blogspot.com/

Reply
avatar
4 marca 2017 16:28 delete

Super, wspaniale, że masz taką okazję , czekamy na duzo relacji ☺

Reply
avatar
4 marca 2017 19:58 delete

Nice post, cool photos, this place looks beautiful
best

Reply
avatar
5 marca 2017 11:58 delete

Bardzo chętnie dołączam do obserwatorów i zostanę tutaj na dłużej, uwielbiam czytać o podróżach :)

Reply
avatar
5 marca 2017 13:13 delete

Really nice! Have a great new day.

Bloglovin
STYLEFORMANKIND.COM

Reply
avatar
5 marca 2017 14:20 delete

Powodzenia w nowym miejscu! :) I nie rezygnuj z bloga, no chyba, ze jego prowadzenie nie sprawia Ci juz frajdy... Wtedy to zupelnie inna sprawa! Ja jednak chetnie przeczytalabym o Twoim zyciu w Portugalii ;)

Reply
avatar
Sheira
AUTHOR
5 marca 2017 17:35 delete

Och, chciałabym kiedyś zwiedzić Portugalię ;) Zdjęcia nieziemskie :D

Reply
avatar
Angelika
AUTHOR
5 marca 2017 18:26 delete

Życie na pełnych obrotach :) Taka tematyka bloga dla mnie jest dość obca, także zostawiam obserwację i zapraszam do siebie jeśli chcesz ze mną zostać na dłużej. :)

Reply
avatar
coosure
AUTHOR
5 marca 2017 19:15 delete

Zazdroszczę takich wymian, poznasz tyle świata, ludzi, obyczaje .. zostaje tu na dłużej, żeby czytać o wszystkim co się dzieje! Może kiedyś sama będę miała okazje pozwiedzać miejsca, o których napiszesz ☺

Reply
avatar
6 marca 2017 09:34 delete

Portugalia jest przepiękna.. mówię to ja psychofanka słonecznej Italii. ;)

Reply
avatar
6 marca 2017 12:02 delete

piękne zdjęcia :) obserwuje i pozdrawiam :)

Reply
avatar
Anna S.
AUTHOR
6 marca 2017 19:35 delete

Bardzo ładne zdjęcia i fajne widoki. Będę do Ciebie zaglądać :-) Pozdrawiam

Reply
avatar
7 marca 2017 09:30 delete

ojejuuuu jak ja bym chciała tam mieszkać:D kurcze to moje marzenie:) będę czytać z zapartym tchem może Twe rady mi się przydadzą :) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

Reply
avatar
7 marca 2017 12:36 delete

Lovely post!
I`m following ur blog with a great pleasure via GFC
Please join me
Sunny Eri: beauty experience

Reply
avatar
7 marca 2017 17:08 delete

Nigdy nie byłam w Portugalii, ale bardzo ładne zdjęcia :)

Reply
avatar
Ola
AUTHOR
7 marca 2017 19:09 delete

Powodzenia w Portugalii! Ciekawa jestem Twoich wrażeń zarówno z niej jak i z Niemiec;)

Reply
avatar
8 marca 2017 10:25 delete

Chciałabym tam pojechać <3

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
8 marca 2017 21:07 delete

Dziękuję i pozdrawiam ❤

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
8 marca 2017 22:07 delete

Mam nadzieję, że uda ci się przyjechać :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
8 marca 2017 22:09 delete

Dziękuję ❤ Rezygnować nie mam zamiaru póki co :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
10 marca 2017 17:22 delete

O Lizbonie napiszę niedługo posta z moimi wrażeniami :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
10 marca 2017 21:23 delete

Staram się jak mogę! Dzięki ❤

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
10 marca 2017 21:32 delete

Dzięki! Mam nadzieję, że spełnisz marzenia ❤

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
10 marca 2017 21:42 delete

Włochy są piękne na równi z Portugalią ❤

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
10 marca 2017 21:50 delete

Dzięki! Również pozdrawiam ❤

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
11 marca 2017 18:44 delete

Trzymam za ciebie kciuki! Dzięki ❤

Reply
avatar
12 marca 2017 11:59 delete

Blog o podróżach! Już go kocham :D
Pozdrawiam i obserwuję.

Reply
avatar
Milena M
AUTHOR
12 marca 2017 12:32 delete

Marzy mi się wyjazd do Portugalii.

Reply
avatar
Ania S
AUTHOR
12 marca 2017 18:39 delete

Bardzo lubię Portugalię, więc fajnie popatrzeć na zdjęcia stamtąd :)

Reply
avatar
Marti
AUTHOR
13 marca 2017 11:08 delete

Marzy mi się Portugalia na jakiś krótki, chociaż weekendowy wypad <3

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
13 marca 2017 21:41 delete

Warto, na pewno Ci się spodoba :)

Reply
avatar