Czym zachwyciła mnie Lizbona?

20:48 66 Comments A + a -


Choć mało jeszcze w życiu widziałam, odważę się powiedzieć, że Lizbona to jedna z najpiękniejszych stolic europejskich. Tanio, aż ciężko uwierzyć - ceny jak w każdym innym miejscu w Portugalii, a tyle miejsc do zobaczenia, że mogłabym tam wracać co miesiąc do końca życia. Jeszcze was nie przekonałam? A co powiecie na 22 stopnie Celsjusza w lutym? No, to możemy zaczynać.


Było warto?
Nie będę ściemniać i od progu powiem, że Lizbona totalnie mnie zauroczyła. Białe domy, czerwone dachy, czyste niebo i słońce – i mamy obrazek taki, że nawet mój telefon zdecydował się robić przyzwoite zdjęcia. Być może z pogodą dopisało nam szczęście, bo pogoda w Portugalii w lutym zmienia się tak szybko, że czasem ciężko nadążyć ze zmianą kurtek. Weekend, w który wybrałam się tam z przyjaciółmi, nie padało nawet przez chwilę, za to do Coimbry wróciliśmy z zarumienionymi od słońca twarzami. Opalać się w lutym - nieźle, nie?


 Zamek św. Jerzego
Czyli główny punkt naszej wycieczki. Gdy szukaliśmy, co zobaczyć w Lizbonie, był na liście najczęściej polecanych miejsc. Zmęczeni chodzeniem po mieście, na szczyt góry dojechaliśmy ślicznym, staroświeckim tramwajem, z których Lizbona słynie. Jeszcze trochę ich po centrum jeździ. Choć nasz był przepełniony, było warto. Czułam się przez chwilę, jakby ktoś cofnął nas w czasie… i tylko trzask lustrzanki stojącego obok mnie Azjaty wyrwał mnie z tego wrażenia. Poniżej samego zamku mamy stare miasto, i wiecie co? Pewnie wiecie. Było piękne.


Siedem cudów Portugalii
Warto, będąc w Lizbonie, spróbować wiśniowego likieru. Albo czekolado-wiśniowego likieru. Na pewno sami zobaczycie, gdzie go sprzedają – nawet w lutym wokół tych miejsc kręciło się pełno turystów. A gdy zobaczycie już stare miasto i nie chcecie, by alkohol uderzył wam do głowy, możecie jeszcze odwiedzić ocean (z centrum trzeba złapać, a jakżeby inaczej, tramwaj). Obok Torre de Belem, świetnie zachowanej wieży z szesnastego wieku, rozciąga się deptak. Można sobie posiedzieć i pogapić się na ocean. I naprawdę nic więcej do szczęścia nie trzeba.


Nocne życie
Po obiedzie, który zjedliśmy koło dziewiątej (tak, to normalna pora tutaj – o różnicach między nami a Portugalczykami jeszcze napiszę w oddzielnym poście) przyszła pora zwiedzać miasto nocą. Host koleżanek zaprowadził nas do baru, gdzie czterdzieści szotów kosztowało 9 euro! Gdy wracaliśmy do hostelu po północy, ludzi na ulicach było pełno, jakby to był środek dnia. A, może jesteście ciekawi – za noc w czystym i nowoczesnym hostelu (6 łóżek, ale tylko 3 zajęte przez nas w pokoju) zapłaciliśmy dziesięć euro. Czy to nie jest taniej, niż nad polskim morzem?


Lizbona i ja zdecydowanie nadajemy na tych samych falach. Ja wyszłam z tego spotkania kompletnie oczarowana i wiem na pewno, że to nie była moja ostatnia wizyta w tym mieście.


66 komentarze

Write komentarze
Anna S.
AUTHOR
13 marca 2017 21:01 delete

Jejku...jak tam pięknie... Nigdy nie byłam, ale bardzo chętnie bym sie wybrała. :-)

Reply
avatar
13 marca 2017 21:03 delete

Przepięknie tam musi być.
Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś tam pojechać i pozwiedzać :)
Ps. Odp. Ci u mnie pod postem :)
Pozdrawiam

Reply
avatar
13 marca 2017 21:10 delete

Piękne widoki. Świetna wycieczka. Ja uwielbiam podróżować i poznawać nowe miejsca. :D

Reply
avatar
13 marca 2017 21:11 delete

Zazdroszczę! Piękne zdjęcia :)
www.allicestyle.blogspot.com

Reply
avatar
dakota
AUTHOR
13 marca 2017 21:44 delete

zazdroszczę... to jeden z moich wymarzonych kierunków, może kiedyś uda mi się dotrzeć ;)

Reply
avatar
13 marca 2017 21:45 delete

Chciałabym kiedyś odwiedzić Lizbonę, zapewne jest tak pięknie tak jak opisałaś :) Te klimatyczne tramwaje mi się podobają, chciałabym się takim przejechać i zrobić mu zdjęcia. Co do cen w hostelu, chyba jednak wciąż taniej niż gdzieś nad Bałtykiem, tam to są ceny z kosmosu ;>

Reply
avatar
Allixaa
AUTHOR
13 marca 2017 22:39 delete

Śliczne zdjęcia i widoki! :)
Zapraszam: MÓJ BLOG

Reply
avatar
13 marca 2017 22:43 delete

chciałabym tak spędzić czas...

Reply
avatar
14 marca 2017 06:58 delete

Zdecydowanie miasto godne polecenia! Nic mnie tak nie zachwyciło ostatnimi czasy jak Lizbona ;) aż żałuję, że większoś maszego pobytu spędziliśmy w Porto ;)

Reply
avatar
14 marca 2017 08:09 delete

Właśnie siedzę w pracy nad durnym projektem a tu takie piękne zdjęcia! wow :)

Reply
avatar
14 marca 2017 09:35 delete

Przepięknie, niewątpliwie słońce i ocean tak blisko od Polski zachęca ;)
Od bardzo dawna chcę odwiedzić te miejsca <3
Cieszę się z Twojego świetnego wypoczynku tam !

Reply
avatar
14 marca 2017 09:42 delete

Wcześniejsze wpisy też przeglądałam (wczoraj) a dziś ten i ostatni :) od jak dawna podróżujesz?

Reply
avatar
14 marca 2017 14:03 delete

Ah zazdroszczę :D Lizbona jest na mojej liscie wyjazdowej :D

Pozdrawiam :D
Jagoda z mrsblueberry3.blogspot.com :D

Reply
avatar
14 marca 2017 14:29 delete

Wspaniałe zdjęcia, na pewno było warto ;)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
14 marca 2017 14:48 delete

O, dzięki! Mam nadzieję, że zaciekawiłam :D W Niemczech byłam od października do lutego, w tym przeprowadziłam się do Portugalii :) I to była moja pierwsza podróż za granicę ;)

Reply
avatar
pirelka
AUTHOR
14 marca 2017 15:15 delete

Pięknie... nigdy jednak nie byłam :(

Reply
avatar
14 marca 2017 15:21 delete

W Lizbonie byłam dwukrotnie i chętnie pojechałabym kolejny raz. Bardzo podobał mi się klimat tego miasta, dobrze się w nim czułam!

Reply
avatar
Olimpiaa
AUTHOR
14 marca 2017 16:08 delete

Zazdroszczę! Jestem w technikum na profilu turystycznym i marzę o tym, żeby zwiedzić świat. Na pewno Lizbonę dopiszę do swojej listy! Przepiękne miejsca. Zapierają dech w piersi :)

Pozdrawiam,
http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

Reply
avatar
14 marca 2017 19:10 delete

Ja zawsze chciałam do Lizbony ... ale jeszcze nie miałam okazji. Wiem jednak, że prędzej czy później nadrobię.

Reply
avatar
14 marca 2017 21:28 delete

Po zdjęciach widzę, ze jest tam pięknie! Nie byłam nigdy, ale muszę odwiedzić :)

Reply
avatar
15 marca 2017 04:14 delete

Nice blog =)
Followed you via gfc, would love if you could follow back.
http://www.beautorgeousworld.com/

Reply
avatar
coosure
AUTHOR
15 marca 2017 13:21 delete

Tam musi być przepięknie, uroczo, cicho!
Chciałabym pojechać chociaż tak na kilka dni, sprawdzić, pozwiedzać .. och!
Się rozmarzyłam ♥ Ale mam nadzieję, że będę mogła kiedyś tam trafić!

Reply
avatar
Nikola
AUTHOR
15 marca 2017 14:18 delete

łał! ale cudownie! zazdroszczę :)

nicoolsblog.blogspot.com

Reply
avatar
15 marca 2017 15:31 delete

Nigdy nie byłam tam, ale wygląda pięknie. Śliczne fotografie :)

Reply
avatar
15 marca 2017 20:13 delete

Mnie już zachwyciła widokami z Twoich zdjęć :)

Reply
avatar
15 marca 2017 20:30 delete

40 shotów za 9 euro? Nieźle :D
Cała Portugalia wydaje mi się cudownym krajem. Chciałabym ją kiedyś odwiedzić.

Reply
avatar
Norrie
AUTHOR
15 marca 2017 22:09 delete

Portugalia to jednak zbyt gorący kraj jak na moją tolerancję ciepła. 22°C jeszcze wydają się w porządku, ale raczej nie więcej :D Ten tramwaj jest uroczy!

Reply
avatar
15 marca 2017 22:58 delete

Nigdy nie byłam za granicą. Cena pokoju świetna :D

Reply
avatar
16 marca 2017 09:43 delete

To moje marzenia - pragnę zwiedzić to miejsce ;)

Reply
avatar
16 marca 2017 13:06 delete

Jedno z moich marzeń! Cudowne zdjęcia :)

Reply
avatar
16 marca 2017 15:09 delete

Jeej, marzę o tym, zeby się tam wybrać! Portugalia wydaje mi się tak pięknym i przy tym pozytywnym krajem. ;) Naprawdę ceny są dość tanie? ;)

Reply
avatar
Juliaa
AUTHOR
16 marca 2017 21:04 delete

Oczywiście, od razu pierwszym i interesującym faktem jest to, że w lutym jest tam 22 stopnie - to od razu zachęca do odwiedzin *-* Na prawdę, zazdroszczę *_* Cudownie :) Może kiedyś uda mi się tam pojechać heh Kto wie co przyniesie życie :)

Zapraszam do mnie :)
http://normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com/

Reply
avatar
16 marca 2017 22:00 delete

Nie dziwię się, że Cię zachwyciła :) miałabym takie same odczucia :)

Reply
avatar
16 marca 2017 23:08 delete

Cudowne widoki, Lizoba od dawna mi się marzy :) Ale nie narzekam, bo mieszkam w jeszcze cieplejszym miejscu :) U mnie dzisiaj prawie 30 stopni

Reply
avatar
Kinga K.
AUTHOR
17 marca 2017 00:57 delete

Cudowne widoki,aż chciałoby się tam być ❤

Reply
avatar
patronat
AUTHOR
18 marca 2017 17:30 delete

Tyle pięknych atrakcji trzeba dopisać do swojej turystycznej listy! No, ale jak mus to mus. Lizbony w przyszłości nie mogę pominąć :)

Reply
avatar
Amanda
AUTHOR
18 marca 2017 18:33 delete

Nie dziwię się, że tak bardzo Ci się tam podobało - mi się już tam podoba po samych Twoich zdjęciach! ;D Chętnie kiedyś odwiedzę to miasto. ;)

Reply
avatar
Ola
AUTHOR
18 marca 2017 20:27 delete

Pięknie , tanio - trzeba tam pojechać! :D

Reply
avatar
Paulina
AUTHOR
19 marca 2017 12:18 delete

Zdjęcia przepiękne! Ale zazdroszczę Ci takiego wyjazdu :) Przeurocze miejsce :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
23 marca 2017 16:29 delete

Trzymam za ciebie kciuki :) Pozdrawiam :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
23 marca 2017 16:31 delete

Trzymam za ciebie kciuki :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
23 marca 2017 16:32 delete

Też mi się tak wydaje, jak ostatnio byłam nad morzem to więcej płaciłam. Trzymam kciuki za twoją wizytę tutaj :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
23 marca 2017 16:33 delete

Ja Porto mam wciąż przed sobą (ostatnio w weekendy nie dopisuje nam pogoda) :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
23 marca 2017 16:33 delete

Powodzenia z projektem, wakacje (mam nadzieję!) niedługo :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
23 marca 2017 16:34 delete

Dzięki! Mam nadzieję, że wkrótce ci się uda :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
26 marca 2017 13:27 delete

Portugalia nie tak daleko, zawsze możesz nadrobić :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
26 marca 2017 13:32 delete

Super, trzymam za ciebie kciuki :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
26 marca 2017 13:42 delete

Też mam nadzieję, że tu wpadniesz - trzymam kciuki :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
27 marca 2017 15:51 delete

Wow, super :D Ja trochę się boję tej fali ciepła, która przyjdzie w maju :)

Reply
avatar
mykotka
AUTHOR
27 marca 2017 15:55 delete

Zawsze warto spróbować! Tyle jest pięknych miejsc na świecie :)

Reply
avatar